Let op, geld lenen kost ook geld

Gepubliceerd op 17/07/2024

Het belang van klantrelaties in de banksector

U wilt graag een competente klantendienst en vooral reactiviteit. Goed nieuws: dat zijn prioriteiten bij FLOA. Wij stellen klantrelaties centraal in al onze acties, met één doel voor ogen: uw tevredenheid.  

Tony Chavatte, Customer Experience Director bij FLOA bevestigt dit. In 2023 werd FLOA opnieuw verkozen* tot klantendienst van het jaar. Wij werden ook beloond voor onze innovaties in klantrelaties. Studies en feedback van onze klanten maken ons trots en verplichten ons om ons werk aan een steeds relevantere klantendienst voort te zetten. 

Het belang van klantrelaties in de banksector  Het belang van klantrelaties in de banksector

FLOA: attente klantrelaties

FLOA heeft er altijd een erezaak van gemaakt om haar partners een klantendienst te bieden die snel reageert en vooral altijd beschikbaar is. We willen er zijn voor al onze klanten, en op elk kanaal. Gebruikers hebben vragen en het is belangrijk dat we die 24/7 kunnen beantwoorden.

 

Klanten zijn tevreden en onze inspanningen hebben hun vruchten afgeworpen. En voor het eerste jaar werd FLOA verkozen* tot Klantendienst van het jaar 2023 in de categorie Betaaloplossingen1. Deze prijs toont onze expertise op het gebied van klantrelaties, die gericht zijn op nabijheid en eenvoud. Het bevestigt ook de klantgerichte2 strategie van FLOA, gebaseerd op nieuwe toepassingen en de personalisatie van de klantrelaties. En om onze klantervaringen te vereenvoudigen hebben we gekozen voor:  
 

  • het digitaliseren van onze dienstverlening;
     
  • geautomatiseerde abonnementsprocessen die 24/7 ondersteund en toegankelijk zijn;
     
  • integratie van digitale kanalen (chatbot3, instant messaging, enz) om de klantrelaties aan te bieden die aansluiten bij de verwachtingen van de consument.

 

Ons bedrijf werd ook voor het derde jaar op rij verkozen* tot Klantendienst van het Jaar 2023 in de categorie Kredietinstellingen. Dit is geen toeval: dit is het resultaat van het harde werk van onze teams. Ter herinnering: deze prijs beloont bedrijven met de beste klantrelaties. Ons bedrijf won ook:
 

  •  de Content Square's CX Awards4 in de categorie "Best Conversion Funnel5";
     
  •  de AB Tasty UX Awards voor klantervaring;
     
  •  de Finance UX Benchmark Trophy6 van Google in de categorie Krediet.

 

Al deze onderscheidingen zijn het resultaat van onze voortdurende aandacht voor klantrelaties, die we bieden aan de mensen die hun vertrouwen in ons stellen.  

 

“FLOA werd opnieuw verkozen* tot klantendienst van het jaar! Naast deze erkenning hebben we prijzen ontvangen voor onze innovaties op het gebied van klantrelaties: een CX Award voor ons uniforme CRM-platform en een Cas d'Or du Digital-prijs voor onze emotionele analytische benadering van klanttevredenheid. Dit is een echte bron van trots voor ons, en het is de vrucht van veel grondig werk van onze teams en het resultaat van een volledige transformatie, zowel digitaal als cultureel." 

- Tony Chavatte, Customer Experience Director bij FLOA.

 

FLOA: attente klantrelaties

FLOA belooft een eenvoudiger leven en een klantervaring op maat van nieuwe toepassingen

Momenteel vindt 50% van de interacties met klanten plaats via digitale kanalen. In 2017 was dat percentage 5%8. En 70% van de gebruikers kiest ervoor om met het bedrijf te communiceren via een schriftelijk bericht in plaats van telefonisch wanneer deze twee opties hen worden aangeboden9
 

Om aan deze verwachtingen te voldoen, zijn we onze modellen aan het herzien. Momenteel zijn we bereikbaar via sociale media, instant messaging, chatbot3, e-mail, telefoon, enz. Zoals u kunt zien, luisteren we voortdurend naar onze klanten en onze partners. En tegelijkertijd richten we ons op snelheid, wendbaarheid en aanpassingsvermogen om aan al uw behoeften te voldoen.  

 

"Bij FLOA zijn we ondernemend en ambitieus van aard. We houden van testen en leren10. Het is dit DNA dat ons in staat heeft gesteld om die klantrelatie om te zetten in een 100% digitale relatie, van een telefoon- en mailmodel. Artificiële intelligentietools stellen ons nu in staat om de irriterende factoren bij de klant zeer nauwkeurig te analyseren, om de klantervaring en -relaties voortdurend te verbeteren", aldus Tony Chavatte, customer experience director bij FLOA. 
 

“FLOA werd opnieuw verkozen* tot klantendienst van het jaar! Naast deze erkenning hebben we prijzen ontvangen voor onze innovaties op het gebied van klantrelaties: een CX Award voor ons uniforme CRM-platform en een Cas d'Or du Digital-prijs voor onze emotionele analytische benadering van klanttevredenheid. Dit is een echte bron van trots voor ons, en het is de vrucht van veel grondig werk van onze teams en het resultaat van een volledige transformatie, zowel digitaal als cultureel." 

- Tony Chavatte, Customer Experience Director bij FLOA. 

 

FLOA belooft een eenvoudiger leven en een klantervaring op maat van nieuwe toepassingen

De klantervaring steeds opnieuw uitvinden: dit is de drijfkracht achter FLOA

Een gestroomlijnd klantentraject, gebruiksvriendelijke digitale diensten, gesplitste betalingen (11), zoals u weet, hebben we bij FLOA nooit een tekort aan innovatie. Maar onze diensten beperken zich niet tot het uitgeven van bankkaarten of het verstrekken van leningen of betalingen. Wij bieden u een complete betaalervaring dankzij:

 

  • een duidelijk klantentraject;
     
  • registratie van responstijden;
     
  • een kwaliteitsvolle dienstverlening.  

     

Kortom, we willen innoveren zodat alles gemakkelijker is voor u en we willen u ondersteuning bieden wanneer u ons nodig heeft.  

 

"FLOA is een partner van fintechs (12). Wij beschikken over een heel ecosysteem aan oplossingen om te voldoen aan nauwkeurige en specifieke behoeften. We passen ons aan hun CRM-tools aan (7) (bijvoorbeeld chat interfaces). We hebben chatbots geïnstalleerd die 24/7 beschikbaar zijn via apps(12) en voorkeurskanalen. Het is een voordeel voor fintech-partners (12), maar ook en vooral voor klanten."

 - Tony Chavatte, Customer Experience Director bij FLOA. 

De klantervaring steeds opnieuw uitvinden: dit is de drijfkracht achter FLOA

Vraag een demo aan

De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!

Vraag een demo aan

Welkom op de blog van FLOA !

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan