Home
Reizen | Betaling in termijnen nu intuïtiever dan ooit
Gepubliceerd op 24/10/2024
Reizen | Betaling in termijnen nu intuïtiever dan ooit
Na COVID heeft het toerisme ingrijpende veranderingen ondergaan en dat ondergaat het nog steeds. Betaling in meerdere termijnen is een van de instrumenten die toerismeprofessionals ondersteunen bij deze veranderingen. Cyril Cauchois, onze expert in betaaloplossingen die gespecialiseerd is in toerisme en vrijetijdsbesteding, ontcijfert deze trend voor ons. Met zijn 10 jaar ervaring bij grote betaalbedrijven zoals Oney en Franfinance en zijn samenwerking met gerenommeerde merken (Veepee voyage, LeGroupe Karavel, Leclerc Voyages, Siblu) heeft hij een unieke kijk op de toeristische sector. Cyril geeft ons zijn deskundige kijk op de huidige trends in de reissector.
Wat is uw mening over betaling in meerdere termijnen voor de reissector?
Betaling in meerdere termijnen, ook bekend als BNPL (Buy Now Pay Later)1, heeft de afgelopen jaren een revolutie teweeggebracht in de reisindustrie. Het is belangrijk om te begrijpen dat reizen een unieke service is, geen klassiek fysiek goed. Het is een genotsaankoop, vaak zorgvuldig doordacht, die deel uitmaakt van een wereldwijde ervaring.
De betaaloplossing6 van Floa past perfect in deze ervaring, met een vlot en intuïtief proces. Dat laatste is essentieel aangezien de consument meestal veel tijd besteedt aan het kiezen van zijn reis, of het nu gaat om een eenvoudig weekend weg, een lang verblijf of zelfs een vliegticket, met veel heen-en-weer in het boekingsproces. Daarom zorgen we ervoor dat onze betaaloplossing gedurende het hele proces wordt benadrukt.
Over tien jaar zal betaling in meerdere termijnen6 standaard zijn in de toeristische sector. Het vormt een aanvulling op andere betaalmethoden en in het bijzonder op het "depositosaldo"-model, door het mogelijk te maken de kosten volledig te spreiden.
De Franse cijfers spreken voor zich: in de eerste helft van 2024 zagen we een stijging van 14%2 in de boekingen die in termijnen werden betaald en meer dan 6 maanden voor vertrek werden uitgevoerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023. Het bewijs dat consumenten steeds vaker gebruik maken van deze betaaloplossing om hun vakantie te financieren.
Wat zijn momenteel de belangrijkste trends in de reissector?
We zien twee belangrijke trends. Ten eerste de opkomst van duurzaam reizen en verantwoord toerisme. Sinds de COVID-19-crisis geven reizigers de voorkeur aan dichterbij gelegen bestemmingen en kiezen ze vaker voor outdooractiviteiten3 en kamperen, maar ook voor authentiekere verblijven, zoals vakantiehuizen of gastenkamers. Ze zijn op zoek naar echte belevenissen, in contact met de natuur en meer lokale ervaringen. BNPL1 speelt een centrale rol in deze evolutie.
Ook wordt geconstateerd dat steeds meer klanten op zoek zijn naar unieke reiservaringen. Op maat gemaakte, buitengewone reizen, die ooit waren voorbehouden voor huwelijksreizen, zijn nu veel populairder.
Onze recente gegevens bevestigen deze trends. We hebben een stijging gezien in het gemiddelde winkelmandje van 13%2 tijdens de afgelopen twee jaar. Dit wijst erop dat reizigers meer investeren in unieke en gepersonaliseerde ervaringen.
Tegelijkertijd, hoewel 80%2 van de boekingen nog steeds minder dan 3 maanden voor vertrek worden gemaakt, noteren we de voorbije twee jaar een groei van 50%2 in de boekingen die meer dan 6 maanden voor vertrek worden gemaakt. Dit wijst op een trend naar anticipatie, waarschijnlijk gerelateerd aan de zoektocht naar meer uitgebreide en gepersonaliseerde reizen.
Op welke manier voldoen Floa en zijn betaaloplossingen aan de specifieke behoeften van de reismarkt?
Bij Floa hebben we oplossingen voor betaling in meerdere termijnen ontwikkeld die perfect geschikt zijn voor de reissector. Of het nu gaat om een online of fysiek reisbureau, betaling in meerdere termijnen kan eenvoudig opgenomen worden in het klantentraject en optimaliseert zo de boekingservaring.
Afhankelijk van de aanvraag van de handelaar en het type klant financieren we grote bedragen, wat nodig is voor de toenemende vraag naar luxueuzere vakantieprojecten. Het gemiddelde boekingsbedrag is €12002 en kan maar liefst tot ruim €60002 boven het gemiddelde bedrag van €630 gaan.
Onze kracht is gebaseerd op een diepgaande kennis van de markt, die voortvloeit uit samenwerkingen met grote marktspelers. We verrijken en ontwikkelen onze scorings- en fraudemodellen om een hoge acceptatiegraad te garanderen. Het aanbod van betaling in meerdere termijnen van Floa wordt samengesteld en op maat gemaakt in samenspraak met alle handelaars. Vervolgens wordt het aangepast aan alle soorten aankopen in de sector: vluchten, hotels, pakketten voor buitenaccommodaties, enz.
Kunt u ons iets vertellen over uw visie op uw werk en uw dagelijkse doelen?
Voor mij is het erg belangrijk om een grondige en up-to-date kennis te hebben van de reissector en van de oplossingen voor betaling in meerdere termijnen. Ik beschouw Floa trouwens als een echte speler in de reisindustrie, niet alleen als een BNPL-betalingsprovider1.
Mijn belangrijkste doel is om op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de sector. Daartoe neem ik deel aan talloze evenementen waar ik de belangrijkste spelers in het toerisme ontmoet. Deze uitwisselingen zijn essentieel om langdurige vertrouwensrelaties op te bouwen.
Het is ook mijn functie om te ontdekken wie de besluitvormers zijn in de sector. Door hun specifieke behoeften te begrijpen, kunnen we hen beter ondersteunen en effectief bijdragen aan hun groei.
Hoe ondersteunt u handelaars in de reissector concreet?
Onze aanpak gaat veel verder dan een simpele dienst voor betaling in termijnen. Ik zorg er persoonlijk voor dat ik een nauwe partnerrelatie onderhoud met elke handelaar. Of het nu gaat om een grote luchtvaartmaatschappij die vliegtickets aanbiedt of een kleine eigenaar van een vakantiehuis, ik volg hun activiteit en hun evoluerende behoeften op de voet.
Een belangrijk aspect van onze ondersteuning ligt in de speciale projecten die we opzetten om de zichtbaarheid van onze partners een boost4 te geven. Zo hebben we co-brandingcampagnes5 uitgevoerd met grote spelers zoals Fram, Very Chic en Veepee Voyages.
BNPL1 van Floa is een echt verkoopinstrument. We stellen voortdurend nieuwe functies voor om ons aanbod aantrekkelijk en efficiënt te houden.
De tevredenheid van onze partners staat voorop. Niet alleen garandeert het een persoonlijke opvolging en genereert het verkoop, maar het transformeert ook elke handelaar in een potentiële adviseur van onze diensten.
Deze aanpak op maat werpt zijn vruchten af, zoals blijkt uit de eerder vermelde stijging van het gemiddelde winkelmandje in de reissector. Een bewijs van de doeltreffendheid van onze oplossingen om de verkoop van onze partners te stimuleren!
Toerismeprofessional, reisagent, touroperator of luchtvaartmaatschappij? Betaling in meerdere termijnen is een unieke kans om uw verkoop een boost4 te geven, klantenbinding te realiseren en u te onderscheiden in een snel veranderende sector. Cyril Cauchois en de experts van Floa staan tot uw beschikking om deze betaaloplossingen6 op te nemen in uw aanbod. Onze op maat gemaakte oplossingen, die perfect zijn aangepast aan uw boekingsproces, stellen u in staat om de winkelervaring van uw klanten te heroverwegen en uw groei in de reiswereld te stimuleren.
Vraag een demo aan
De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!
Vraag een demo aan
Welkom op de blog van FLOA !
Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!
Vraag een demo aan
Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!
Vraag een demo aan